Nån som kan hjälpa den här personen med sitt problem?

Publicerad 2015-01-10 22:01:00 i Skönhet,

Okej men nu vill jag att du förklarar vad en fjortis är egentligen? Jag tycker inte att "fjortisar" finns liksom. Är man en fjortis om man tycker om att dricka för att man tycker det är mycket roligare att dricka på fester än att vara nykter? Så om tex en 75 årig gammal gubbe tycker om att dricka och har mycket roligare med alkohol i kroppen då är han alltså en fjortis? Snälla lär dig själv lite vett istället för att kalla alla fjortisar! Snälla Det är 2015 inte 2006

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-10 22:12:34

Nej, men eftersom du antyder på att människor som säger att det är bättre utan alkohol är människor som inte ens får dricka så antyder jag att människor som säger att dom inte kan ha roligt utan alkohol oftast är fjortisar. Fjortisar definierar jag som människor som precis upptäckt alkohol, antagligen under grupptryck, och därmed känner sig "tvingad" till att tycka det är astråkigt med ett liv utan alkohol.

Svar: Haha okej så man är alltså fjortis om man nyss har börjat druckit? Och att alla börjar dricka för grupptryck, isf så är du väl en "fjortis" också då när du precis upptäckte alkohol?:)
elin landgren

Postat av: Emma

Publicerad 2015-01-10 22:12:41

Fel av den där anonyma att använda "fjortis" i det sammanhanget...
Kram

Postat av: Amanda

Publicerad 2015-01-10 22:22:56

Tror den anonyma människan menar att det var fel av dig att skriva att dom som inte dricker gör det av en sån anledning som du skrev, det kan finnas tusen anledningar till varför människor hellre håller sig nykter :) fin blogg förresten!

Svar: Ja jag kan ju nu se att jag kanske tog i lite med att dom inte får. Jag var lite arg när jag skrev det. tack:)
elin landgren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bor: Sollefteå Född: 1997 Status: Singel Om mig: Jag går i estet med inriktningen sång,jag är vegetarian,musikalisk,otålig,kreativ. Jag bjuder för det mesta på mig själv och är ganska konstig och annorlunda. Jag bor hemma hos mina föräldrar men drömmer att bo utomlands och resa mycket med min bästa vän och mera. Jag älskar att hålla på med smink och skönhet. Hoppas du tycker om min blogg. För att kunna se hela bloggen så måste du zooma ut en gång. Kontakt - [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela